/ Asiakaspalvelu / Pysäköintien maksaminen

Pysäköintien maksaminen Moovy-sovelluksella

Mitä Moovyn käyttö maksaa?

  • Pysäköintimaksun lisäksi pysäköintisovelluksen käyttäjä maksaa palvelumaksua. Moovy-sovelluksella maksettaessa pysäköinnin hintaan lisätään 0,49 € palvelumaksu / maksullinen pysäköinti.
  • Moovyn palvelumaksukatto on 4,90 €/kk/käyttäjä/maksukortti. Kun maksukatto tulee täyteen, ei loppukuun pysäköinteihin lisätä enää palvelumaksua.

Miten pysäköintini veloitetaan?

  • Mikäli pysäköinti maksetaan Moovy-sovelluksella, veloitetaan pysäköintimaksu Moovyyn lisätyltä maksukortilta pääsääntöisesti pysäköintiä seuraavana päivänä.
  • Moovy-sovelluksella maksettaessa pysäköintimaksun hintaan lisätään palvelumaksu 0,49 €/pysäköinti (max. 4,90 €/kk/käyttäjä/maksukortti).

Katso myös: Veloitus on epäonnistunut, mitä teen?

Miten saan kuitin?

  • Lisää sähköpostiosoitteesi Omiin tietoihisi. Muista vahvistaa sähköpostiosoite.
  • Kun olet syöttänyt sovellukseen sähköpostiosoitteesi, kuitti tulee automaattisesti sähköpostiin veloituksen yhteydessä.
  • Yksittäisen pysäköintitapahtuman kuitin saat myös ladattua PDF-muodossa suoraan sovelluksesta (Avaa Pysäköinnit-kohdasta yksittäinen pysäköintitapahtuma ja alareunasta Lataa kuitti.).
  • Kuukausittainen maksukooste on ladattavissa PDF-muodossa suoraan sovelluksesta (Pysäköinnit kohdasta pysäköintitapahtumien yläpuolelta Lataa maksukooste). Maksukooste sisältää valitun kuukauden kaikki veloitukset.

Miksi tiliotteellani lukee Moovy Tampere?

  • Tiliotteella veloittajana voi lukea Moovy Tampere. Tässä tapauksessa Tampere tarkoittaa yrityksen kotipaikkakuntaa, ei pysäköintipaikkaa.

Pysäköintien maksaminen puomittomassa kamerapysäköintikohteessa

Miten maksan pysäköintini puomittomassa kamerapysäköintikohteessa?

  • Puomittomassa kamerapysäköintikohteessa pysäköinnin voi maksaa
    • Moovy-sovelluksen avulla (edellyttää, että rekisteritunnus on lisätty ja kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista),
    • muilla kohteessa ilmoitetuilla pysäköintisovelluksilla (pysäköinti tulee käynnistää sovelluksesta),
    • paikan päällä maksupisteellä ennen kohteesta poistumista tai
    • pysäköinnin jälkeen osoitteessa moovy.fi/maksa 48 tunnin kuluessa pysäköinnin päättymisestä.
  • Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Financial Solutions Oy ajoneuvon omistajalle maksuhuomautuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty huomautuskulu. Mikäli maksuhuomautusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus.

Miksi sain maksuhuomautuksen?

  • Maksuhuomautus lähetetään, mikäli pysäköintimaksua ei ole suoritettu puomittomassa kamerapysäköintikohteessa käytössä olevilla maksutavoilla.
  • Puomittomassa kamerapysäköintikohteessa pysäköinnin voi maksaa
    • Moovy-sovelluksen avulla (edellyttää, että rekisteritunnus on lisätty ja kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista),
    • muilla kohteessa ilmoitetuilla pysäköintisovelluksilla (pysäköinti tulee käynnistää sovelluksesta),
    • paikan päällä maksupisteellä ennen kohteesta poistumista tai
    • pysäköinnin jälkeen osoitteessa moovy.fi/maksa 48 tunnin kuluessa pysäköinnin päättymisestä.
  • Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Financial Solutions Oy ajoneuvon omistajalle maksuhuomautuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty huomautuskulu. Mikäli maksuhuomautusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus.
  • Mikäli olet saanut maksuhuomautuksen aiheettomasti, ole yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella.

Huomioita

Veloitus on epäonnistunut, mitä teen?

  • Tarkista, että Moovy-sovelluksessa Maksutavat-kohdassa on tallennettuna voimassa oleva maksukortti, ja päivitä tarvittaessa uuden kortin tiedot vanhan kortin tilalle.
  • Tarkista, että maksukortin asetuksissa on verkko- ja sovellusostot sallittuna ja niihin asetettu riittävän suuri turvaraja.
  • Moovy yrittää veloitusta automaattisesti kolmena peräkkäisenä päivänä. Mikäli maksu ei onnistu kolmannellakaan kerralla, Moovy-tili suljetaan ja käyttäjän tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme, kun veloitusta voi yrittää uudelleen.
  • Huomioithan, että asiakaspalvelumme ei näe maksun epäonnistumisen syytä. Ole tarvittaessa yhteydessä omaan pankkiisi.

Pysäköinti on maksettu Moovy-sovelluksen lisäksi jollain toisella maksutavalla, mitä teen?

  • Mikäli pysäköinti on maksettu Moovyn lisäksi esimerkiksi lipukkeella tai hotelliin, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
    • Liitäthän yhteydenottoon tositteen toisesta maksusta, esimerkiksi hotellin kuitin tai kuvakaappauksen tiliotteelta, jossa näkyy ostopäivämäärä, summa ja maksun saaja, sekä puhelinnumeron, jolla Moovy-tilisi on rekisteröity.