Tunnistusongelmat
Rekisterikilpeäni ei tunnisteta
- Mikäli rekisterikilpi ei tunnistu puomillisen kamerapysäköintikohteen sisään- tai ulosajossa eikä puomi nouse ylös, ole yhteydessä asiakaspalveluun puomin läheisyydessä olevan asiakaspalvelupainikkeen kautta.
- Mikäli rekisteritunnusta ei löydy maksupisteeltä, ole puhelimitse yhteydessä maksupisteeltä löytyvään asiakaspalvelunumeroon.
- Tunnistuksen helpottamiseksi kannattaa rekisterikilpi pitää mahdollisimman puhtaana. Myös rekisterikilven läheisyydessä olevat lisävalot tai muut lisävarusteet saattavat vaikeuttaa rekisterikilven tunnistumista. Moovy-järjestelmä on optimoitu suomalaisille rekisteritunnuksille, joten valitettavasti ulkomaalaisten tai erikoisrekisterikilpien tunnistuksessa saattaa olla ongelmia.
En saa kameratunnistusta käyttöön
- Kameratunnistus voi olla käytössä ainoastaan yhdellä Moovy-tilillä kerrallaan, jotta Moovy tietää miltä Moovy-tililtä pysäköinti veloitetaan.
- Mikäli kameratunnistus on käytössä esimerkiksi perheenjäsenellä, tulisi hänen ottaa kameratunnistus pois käytöstä Moovy-sovelluksestaan, jotta saat otettua sen käyttöön omaan Moovy-sovellukseesi.
- Mikäli kameratunnistus on jäänyt käyttöön esimerkiksi ajoneuvon edelliselle omistajalle, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme asian korjaamiseksi.
Olen myynyt autoni, mitä pitää tehdä?
- Rekisteritunnus poistetaan Moovy-sovelluksen Ajoneuvot-kohdasta painamalla rekisteritunnuksen perässä olevaa rastia.
- Moovy-tilin haltija on itse vastuussa sovellukseen lisätyistä ajoneuvoista ja niistä mahdollisesti aiheutuneista kustannuksista niin kauan kuin rekisteritunnus on lisättynä Moovy-tilille ja kameratunnistus on käytössä. Tämän vuoksi rekisteritunnus tulee poistaa heti, kun ajoneuvo ei enää ole käytössäsi.

Maksut
Olen saanut valvontamaksun tai pysäköintivirhemaksun
- Mikäli koet saaneesi valvonta- tai pysäköintivirhemaksun väärin perustein, voit olla yhteydessä maksun määränneeseen tahoon reklamaation tekemiseksi. Yhteystiedot ja ohjeet reklamaation tekemiseen löytyvät valvonta- tai pysäköintivirhemaksusta.
- Reklamaation liitteeksi voit ottaa kuvakaappauksen pysäköintitiedoista tai ladata kuitin Moovy-sovelluksen Pysäköinnit-kohdasta.
- Mikäli sinulla on muuta kysyttävää valvonta- ja pysäköintivirhemaksuun liittyen, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Liitäthän viestiin kuvan saamastasi valvonta- tai pysäköintivirhemaksusta sekä puhelinnumeron, jolla Moovy-tilisi on rekisteröity.
Olen saanut maksuhuomautuksen
- Puomittomassa kamerapysäköintikohteessa pysäköinti käynnistyy ja päättyy automaattisesti kameratunnistuksella.
- Puomittomassa kamerapysäköintikohteessa pysäköinnin voi maksaa
- Moovy-sovelluksen avulla (edellyttää, että rekisteritunnus on lisätty ja kameratunnistus käytössä ennen kohteesta poistumista),
- muilla kohteessa ilmoitetuilla pysäköintisovelluksilla (pysäköinti tulee käynnistää sovelluksesta),
- paikan päällä maksupisteellä ennen kohteesta poistumista tai
- pysäköinnin jälkeen osoitteessa moovy.fi/maksa 48 tunnin kuluessa pysäköinnin päättymisestä.
- Mikäli pysäköintiä ei ole maksettu millään edellä mainituista maksutavoista, lähettää Visma Financial Solutions Oy ajoneuvon omistajalle maksuhuomautuksen maksamattomasta pysäköinnistä ja siihen on lisätty huomautuskulu. Mikäli maksuhuomautusta ei makseta eräpäivään mennessä, lähetetään maksamattomasta pysäköintimaksusta maksuvaatimus.
- Mikäli koet saaneesi maksuhuomautuksen virheellisesti, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Liitäthän viestiin maksuhuomautuksen toisen sivun yläosasta Erittely saatavista -kohdasta pysäköintikohteen nimen, päivämäärän sekä rekisteritunnuksen.
Pysäköinti on maksettu Moovy-sovelluksen lisäksi jollain toisella maksutavalla, mitä teen?
- Mikäli pysäköinti on maksettu Moovyn lisäksi esimerkiksi lipukkeella tai hotelliin, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
- Liitäthän yhteydenottoon tositteen toisesta maksusta, esimerkiksi hotellin kuitin tai kuvakaappauksen tiliotteelta, jossa näkyy ostopäivämäärä, summa ja maksun saaja, sekä puhelinnumeron, jolla Moovy-tilisi on rekisteröity.
Veloitus on epäonnistunut, mitä teen?
- Tarkista, että Moovy-sovelluksessa Maksutavat-kohdassa on tallennettuna voimassa oleva maksukortti, ja päivitä tarvittaessa uuden kortin tiedot vanhan kortin tilalle.
- Tarkista, että maksukortin asetuksissa on verkko- ja sovellusostot sallittuna ja niihin asetettu riittävän suuri turvaraja.
- Moovy yrittää veloitusta automaattisesti kolmena peräkkäisenä päivänä. Mikäli maksu ei onnistu kolmannellakaan kerralla, Moovy-tili suljetaan ja käyttäjän tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme, kun veloitusta voi yrittää uudelleen.
- Huomioithan, että asiakaspalvelumme ei näe maksun epäonnistumisen syytä. Ole tarvittaessa yhteydessä omaan pankkiisi.

Käyttäjätili
Käyttäjätilini on suljettu, mitä teen?
- Moovy yrittää veloitusta automaattisesti kolmena peräkkäisenä päivänä. Mikäli maksu ei onnistu kolmannellakaan kerralla, Moovy-tili suljetaan.
- Tarkista, että Moovy-sovelluksessa Maksutavat-kohdassa on tallennettuna voimassa oleva maksukortti, ja päivitä tarvittaessa uuden kortin tiedot vanhan kortin tilalle.
- Tarkista, että maksukortin asetuksissa on verkko- ja sovellusostot sallittuna ja niihin asetettu riittävän suuri turvaraja.
- Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, kun veloitusta voi yrittää uudelleen.
Miten poistan Moovy-tilini?
- Voit tehdä Moovy-tilin poistopyynnön Moovy-sovelluksen Omat tiedot & asetukset -kohdasta Omat tiedot -välilehdeltä valitsemalla Poista tili.
- Tiliä ei voi poistaa, jos sinulla on:
- pysäköinti käynnissä,
- maksamattomia pysäköintejä tai
- voimassa olevia tilauksia.
- Otathan rekisterikilven kameratunnistuksen pois käytöstä, jotta pysäköinnit eivät käynnisty automaattisesti.
- Tarvittaessa tilin poistopyynnön voi lähettää myös yhteydenottolomakkeen kautta tai sähköpostitse Moovy-asiakaspalveluun. Viestissä tulee ilmoittaa puhelinnumero, jolla Moovy-tili on rekisteröity.
- Jos haluat peruuttaa tilin poistopyynnön, ota yhteyttä heti asiakaspalveluumme.