/ Asiakaspalvelu / Moovy-sovelluksen käyttö

Käyttöönotto

Miten otan Moovy-sovelluksen käyttöön?

  • Lataa Moovy-sovellus puhelimesi sovelluskaupasta (Google Play tai App Store).
  • Kirjaudu palveluun puhelinnumerollasi ja kertakäyttöisellä koodilla, joka lähetetään sinulle tekstiviestitse.
  • Lisää sovellukseen maksukortin tiedot sekä ajoneuvosi rekisteritunnus.
    • Aktivoi rekisterikilven automaattinen kameratunnistus ponnahdusikkunassa, jos haluat pysäköintien käynnistyvän Moovyn kamerapysäköintikohteissa automaattisesti sovellukseen. Tällöin kamera tunnistaa auton rekisterikilven sisään- ja ulosajossa, ja pysäköinti alkaa ja päättyy automaattisesti ilman erillisiä toimenpiteitä.
    • Kadunvarressa ja muilla pysäköintialueilla pysäköinti käynnistetään ja päätetään aina itse sovelluksesta.
  • Suosittelemme hyväksymään sovellusilmoitukset asennuksen yhteydessä. Tällöin saat aina ilmoituksen pysäköinnin alkaessa ja päättyessä.

Maksukortit

Miten lisään maksukortin sovellukseen?

  • Maksukortti lisätään Moovy-sovelluksen Maksutavat-kohdasta.
  • Syötä maksukortin tiedot ja tallenna. Tallentamisen jälkeen maksukortti tulee varmentaa pankin vahvan tunnistautumisen kautta. Eri pankeilla tunnistautuminen tapahtuu eri tavoilla, lisätietoja saa maksukortin tarjoajalta sekä täältä.
  • Mikäli maksukortin tallennus tai varmennus ei onnistu tarkista, että käytössäsi on viimeisin sovellusversio ja, että maksukortin asetuksissa on verkko- ja sovellusostot sallittuna ja niihin asetettu riittävän suuri turvaraja.
  • Palveluun voi lisätä kaksi korttia ja veloitus tapahtuu oletuskortilta.
    • Voit vaihtaa pysäköinnin veloituskorttia käynnissä olevan pysäköintitapahtuman aikana napauttamalla kortin kuvaa alaoikealla. Voit myös vaihtaa korttia jälkikäteen Pysäköinnit-valikosta. Muista tehdä kortin vaihto saman vuorokauden aikana ennen veloituksen tapahtumista. Kortin vaihtaminen ei ole enää mahdollista veloituksen jälkeen.

Mitä maksukorttia voin käyttää?

  • Maksukortiksi hyväksytään:
    • Visa- ja Mastercard Credit- tai Debit-kortti
    • Visa Electron ja Mastercard Maestro
  • Palvelussa ei voi käyttää seuraavia kortteja:
    • American Express
    • Diners Club
    • UnionPay
    • JCB

Miten vaihdan maksukortin sovellukseen?

  • Maksukortti vaihdetaan Moovy-sovelluksen Maksutavat-kohdasta.
  • Valitse haluttu kortti ja paina Vaihda ja Vaihda kortti.
  • Syötä maksukortin tiedot ja tallenna. Tallentamisen jälkeen maksukortti tulee varmentaa pankin vahvan tunnistautumisen kautta. Eri pankeilla tunnistautuminen tapahtuu eri tavoilla, lisätietoja saa maksukortin tarjoajalta sekä täältä.

Maksukortin lisääminen ei onnistu, mitä teen?

  • Tarkista, että käytössäsi on viimeisin sovellusversio ja, että maksukortin asetuksissa on verkko- ja sovellusostot sallittuna ja niihin asetettu riittävän suuri turvaraja. Lisäksi voit varmistaa puhelimen asetuksista, että VPN-yhteys on pois päältä.

Miten poistan maksukortin sovelluksesta?

  • Moovy-sovellus vaatii voimassa olevan maksukortin toimiakseen. Maksukorttia ei pysty itse poistamaan sovelluksesta. Mikäli kyseisellä kortilla ei ole veloittamattomia maksuja ja sovelluksessa on toinen oletuskortiksi asetettu maksukortti, saat maksukortin poistettua ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Ajoneuvot

Miten käytän kameratunnistusta?

  • Kameratunnistuksen saa otettua käyttöön ja pois käytöstä Moovy-sovelluksen Ajoneuvot-kohdasta. Rekisteritunnuksen alla lukee, onko kameratunnistus käytössä vai pois käytöstä.
  • Kameratunnistus voi olla käytössä ainoastaan yhdellä Moovy-tilillä kerrallaan, jotta Moovy tietää miltä Moovy-tililtä pysäköinti veloitetaan.

Miten lisään tai poistan ajoneuvon sovelluksessa?

  • Rekisteritunnuksia hallinnoidaan Moovy-sovelluksen Ajoneuvot-kohdasta. Rekisteritunnusta lisättäessä Moovy kysyy, haluatko ottaa rekisterikilven kameratunnistuksen käyttöön.
  • Aktivoi rekisterikilven kameratunnistus, jos haluat pysäköintien käynnistyvän Moovyn kamerapysäköintikohteissa Moovy-tilille.
    • Kameratunnistus voi olla käytössä ainoastaan yhdellä Moovy-tilillä kerrallaan, jotta Moovy tietää miltä Moovy-tililtä pysäköinti veloitetaan.
  • Rekisteritunnus poistetaan Moovy-sovelluksen Ajoneuvot-kohdasta painamalla rekisteritunnuksen perässä olevaa rastia. Rekisteritunnus tulee poistaa heti, kun ajoneuvo ei enää ole käytössäsi.

Olen myynyt autoni, mitä pitää tehdä?

  • Rekisteritunnus poistetaan Moovy-sovelluksen Ajoneuvot-kohdasta painamalla rekisteritunnuksen perässä olevaa rastia.
  • Moovy-tilin haltija on itse vastuussa sovellukseen lisätyistä ajoneuvoista ja niistä mahdollisesti aiheutuneista kustannuksista niin kauan kuin rekisteritunnus on lisättynä Moovy-tilille ja kameratunnistus on käytössä. Tämän vuoksi rekisteritunnus tulee poistaa heti, kun ajoneuvo ei enää ole käytössäsi.

Huomioita

Puhelinnumeroni vaihtui, mitä teen?

  • Saat vaihdettua puhelinnumeron Moovy-tilillesi olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Ethän luo uutta Moovy-tiliä uudella puhelinnumerollasi.

Mitä asetuksia Moovysta löytyy?

Moovysta löytyy useita käyttöä helpottavia asetuksia. Asetukset löydät sovelluksen Omat tiedot & asetukset -kohdasta, Asetukset -välilehdeltä.

  • Muista katupysäköinnin kesto: Ovatko pysäköintisi usein saman mittaisia? Laittamalla tämän asetuksen päälle Moovy käyttää oletuksena viimeksi asettamaasi pysäköinnin kestoa katupysäköinnissä. Pääset kuitenkin aina muokkaamaan pysäköinnin kestoa ennen pysäköinnin aloittamista.
  • Ajoneuvon vahvistus katupysäköinnissä: Useampi auto Moovyssa? Meneekö katupysäköinti vahingossa päälle väärälle rekkarille? Ottaessasi tämän asetuksen käyttöön, Moovy pyytää sinua vahvistamaan mille ajoneuvolle pysäköinti käynnistetään.
  • Katupysäköinnin lopetusmuistutus: Unohtuuko katupysäköinti usein käyntiin vaikka olet jo lähtenyt liikkeelle? Laita tämä asetus päälle ja Moovy voi muistuttaa päälle jääneestä pysäköinnistä, kun lähdet liikkeelle. Katupysäköinti-muistuttajan ollessa käytössä tulee Moovy-sovellukselle sallia sijaintipalveluiden käyttö aina.
  • Kuitit sähköpostiin: Kuitit lähetetään automaattisesti sähköpostiisi veloituksen yhteydessä. Mikäli et halua veloituskohtaisia kuitteja automaattisesti sähköpostiisi, voit ottaa asetuksen pois päältä sinisestä täpästä.
  • Maksukooste sähköpostiin: Haluatko maksukoosteen automaattisesti sähköpostiin kuukausittain? Laita tämä asetus päälle ja Moovy lähettää maksukoosteen automaattisesti sähköpostiisi.
  • Vaaditut sovellusilmoitukset: Suosittelemme sallimaan puhelimestasi Moovyn sovellusilmoitukset. Tällöin saat aina ilmoituksen pysäköinnin alkaessa ja päättyessä sekä muuta tarpeellista tietoa sovelluksen käyttöön tai pysäköinteihin liittyen.

Miten poistan Moovy-tilini?

  • Voit tehdä Moovy-tilin poistopyynnön Moovy-sovelluksen Omat tiedot & asetukset -kohdasta Omat tiedot -välilehdeltä valitsemalla Poista tili.
  • Tiliä ei voi poistaa, jos sinulla on:
    • pysäköinti käynnissä,
    • maksamattomia pysäköintejä tai
    • voimassa olevia sopimuksia.
  • Otathan rekisterikilven kameratunnistuksen pois käytöstä, jotta pysäköinnit eivät käynnisty automaattisesti.
  • Tarvittaessa tilin poistopyynnön voi lähettää myös yhteydenottolomakkeen kautta tai sähköpostitse Moovy-asiakaspalveluun. Viestissä tulee ilmoittaa puhelinnumero, jolla Moovy-tili on rekisteröity.
  • Jos haluat peruuttaa tilin poistopyynnön, ota yhteyttä heti asiakaspalveluumme.