Tuki

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

 

Miten Moovy toimii?

Miten otan Moovyn käyttöön?
  • Kirjaudu palveluun puhelinnumerollasi ja kertakäyttöisellä koodilla, joka lähetetään sinulle tekstiviestillä.
  • Lisää sovellukseen vielä auton rekisteritunnus sekä maksukortin tiedot.
  • Rekisterikilven automaattinen kameratunnistus on heti käytettävissä. Voit halutessasi ottaa aktivoinnin pois päältä käyttöönoton vaiheessa Rekisterikilven kameratunnistus.
  • Suosittelemme hyväksymään sovellusilmoitukset asennuksen yhteydessä. Tällöin saat aina ilmoituksen pysäköinnin alkaessa ja päättyessä.
Miten Moovy toimii pysäköintihalleissa ja -alueilla, joissa on rekisterikilven kameratunnistus?
  • Ajaessasi pysäköintitaloon tai pysäköintialueelle kamera tunnistaa auton rekisterikilven, nostaa puomin automaattisesti ja pysäköinti käynnistyy.
  • Kun auton ajaa ulos, puomi aukeaa taas ilman eri toimenpiteitä ja pysäköinti päättyy.
  • Sovellus näyttää reaaliaikaisesti pysäköintiajan ja jalankulkuovikoodi näkyy sovelluksessa.
  • Kameratunnistus voi olla aktiivisena samalle autolle vain yhdellä käyttäjällä kerrallaan, että Moovy osaa veloittaa pysäköinnin vain kerran.
  • Käyttäessäsi Moovya älä ota pysäköintilipuketta.
  • Muistathan kertoa Moovysta muillekin, jotka ajavat samalla autolla. Näin vältytään tuplaveloituksilta.
Miten Moovy toimii kadunvarressa ja muilla pysäköintialueilla?
  • Varmista, että puhelin on paikantanut sinut oikein. Siirrä sijaintisi tarvittaessa oikeaan paikkaan.
  • Valitse pysäköitävän auton rekisteritunnus sovelluksen alareunasta.
  • Aseta tarvittava pysäköintiaika aikajanalta ja Aloita pysäköinti.
  • Jos asiointi on ennakoitua lyhyempi, voit päättää pysäköinnin sovelluksessa.
  • Pysäköinninvalvonta näkee voimassa olevan Moovy-pysäköinnin rekisteritunnuksen perusteella valvontasovelluksesta.
Miten hallinnoin rekisteritunnuksia Moovyssa?
  • Autojen rekisteritunnuksia voi lisätä tai poistaa Ajoneuvot -valikosta.
  • Sovellukseen voi lisätä useita autoja ja sama rekisteritunnus voi olla usean käyttäjän sovelluksessa. Kameratunnistus voi olla aktiivisena kuitenkin vain yhdellä käyttäjällä kerrallaan.
  • Palveluun kelpaavat kaikki kirjaimista ja numeroista eri järjestyksissä muodostuvat rekisteritunnukset, jotka ovat auton etuosassa.
  • Muista poistaa auton rekisteritunnus Moovysta, jos auto ei ole sinulla enää käytössä.
  • Mikäli lopetat palvelun käytön, poista kaikki rekisteritunnukset ennen kuin poistat sovelluksen.
Miten voin lopettaa palvelun käytön?
  • Poista kaikki rekisteritunnukset sovelluksesta ennen kuin poistat sen.
  • Jos haluat, että Moovy-käyttäjätilisi poistetaan, laita pyyntö poistamisesta Moovy-asiakaspalveluun sähköpostilla.

Hinnat ja maksaminen

Miten pysäköintini veloitetaan?
  • Pysäköinti- ja palvelumaksut veloitetaan palveluun lisätyltä maksukortilta jälkikäteen seuraavan kuun alussa.
  • Palveluun voi lisätä kaksi korttia. Veloitus tapahtuu oletuskortilta. Halutessasi voit kuitenkin vaihtaa yksittäisen pysäköinnin veloituskorttia pysäköinnin jälkeen Tilaukset & Pysäköinnit -valikosta.
Mitkä kortit käyvät maksuvälineenä?
  • Maksukortiksi hyväksytään:
    • Visa- ja Mastercard Credit- tai Debit-kortti
    • Visa Electron ja Mastercard Maestro

Huomioithan, että pankeilla saattaa olla rajoituksia korttien käytöstä.

  • Palvelussa ei voi käyttää seuraavia kortteja:
    • American Express
    • JCB
    • Diners Club
    • UnionPay
    • S-Pankin käteiskortti
Mistä eri korttinumerot löytyvät erilaisista korteista?
  • Yhdistelmäkortin (Credit / Debit) etupuolella oleva numero (16 numeroa) on credit-kortin numero. Turvaluku on kortin takapuolella.
  • Yhdistelmäkortin taustapuolelta vasemmasta alakulmasta löytyy debit-numero. Ensimmäiset 16 numeroa toimivat debit-korttinumerona ja kolme viimeistä toimivat turvalukuna.
Miten saan kuitin?
  • Lisää sähköpostiosoitteesi Omiin tietoihisi. Muista vahvistaa sähköposti.
  • Pysäköintitapahtumien koontikuitti tulee automaattisesti sähköpostiin, kun veloitus on onnistunut.
  • Yksittäisen pysäköintitapahtuman tiedot saa tilattua sähköpostiin Moovy-sovelluksesta.
Veloitus ei onnistu mikä neuvoksi?
  • Tarkista, että verkkomaksaminen kortiltasi on sallittu. Verkko-ostoraja on tarpeeksi suuri ja toistuvat veloitukset samalta palveluntarjoajalta on sallittu.
  • Jos korttisi on vanhentunut, se pitää päivittää Moovy-palveluun.
  • Joskus automaattiset korttiveloitukset epäonnistuvat. Yritämme veloitusta muutaman päivän kuluttua uudelleen.
Kolmannen osapuolen myöntämät alennukset
  • Kaikki pysäköintiin annettavat alennukset eivät ole Moovyn kanssa yhteensopivia, varmista asia alennuksen myöntäjältä.
Paljonko Moovyn käyttäminen maksaa?
  • Veloitettava summa on kohteen pysäköintimaksu + 0,49 € palvelumaksu/pysäköintitapahtuma. Palvelumaksujen maksukatto on kalenterikuukaudessa 4,95 €/käyttäjä/maksukortti.
  • Jos pysäköintimaksu on nollahintainen, ei myöskään palvelumaksua veloiteta.
  • Jos et pysäköi Moovylla, ei sinulta myöskään veloiteta palvelumaksuja.
  • Palvelumaksu ei koske sopimuspysäköintiä.

Sopimuspysäköinti

Sopimuspysäköinti yksityishenkilöille
  • Sovelluksen palveluvalikossa Tilaukset & Pysäköinnit -kohdassa löytyy tarjolla olevat sopimustuotteet.
  • Pysäköintioikeuden saat käyttöön heti painamalla ”Aktivoi sopimus”. Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva.
  • Sopimuksen aktiivisia rekisteritunnuksia pääset hallinnoimaan Tilaukset & Pysäköinnit -valikon kautta, sopimuksella voi olla aktiivisena yksi rekisteritunnus kerrallaan.
Sopimuspysäköinti yrityksille

OTA YHTEYTTÄ

asiakaspalvelu@moovy.fi

Asiakaspalvelu 24h
03 3878 222

Ottaessasi yhteyttä asiakaspalveluumme ilmoita aina puhelinnumerosi, jolla olet rekisteröitynyt Moovy-palvelun käyttäjäksi.

Moovy kerää tietoja palveluiden käytöstä evästeilla. Tietoja käytetään käyttäjäkokemuksen parantamiseen, tuotekehitykseen, palveluiden personointiin sekä mainonnan kohdentamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön.