Veloitusmuutos Moovyssa syyskuussa

Olemme siirtyneet Moovyssa tapahtumakohtaiseen veloitukseen, aiemman kuukausittaisen koontiveloituksen sijaan.

Moovy-pysäköintisovelluksen veloitus muuttui syyskuussa kerran vuorokaudessa tapahtuvaan tapahtumakohtaiseen veloitukseen. Aiemmin pysäköinnit veloitettiin maksukortilta koontiveloituksena kerran kuukaudessa, jolloin kaikki edellisen kalenterikuukauden pysäköintitapahtumat veloitettiin kerrallaan. Muutos ei koske sopimuspysäköinnin kuukausimaksuja. Jatkossa maksujen käsittely on nopeampaa ja varmempaa. Muutos on toteutettu niin, että se ei vaadi toimenpiteitä Moovy-asiakkaalta.

Mikä muuttui?

  • Moovy siirtyi syyskuussa tapahtumakohtaiseen veloitukseen, aiemman kuukausittaisen koontiveloituksen sijaan. Jatkossa pysäköinnit palvelumaksuineen veloitetaan nopeammin, pääsääntöisesti pysäköintiä seuraavana päivänä.
  • Muutos ei koske sopimuspysäköinnin kuukausimaksuja, vaan ne veloitetaan jatkossakin kerran kuussa.
    • Mikäli sopimustuotteella on kuukausihinnan lisäksi pysäköintitapahtumaan perustuva maksu (esim. 0,20 €/h), veloitetaan nämä maksut jatkossa tapahtumakohtaisesti, pääsääntöisesti pysäköintiä seuraavana päivänä.
  • Yksittäisiin palvelumaksuihin ei tullut muutoksia, mutta palvelumaksukatto muuttui syyskuussa 4,95 €/kk -> 4,90 €/kk. Moovyn palvelumaksu on 0,49 €/maksullinen pysäköintitapahtuma. Palvelumaksujen enimmäissumma kuukaudessa on 4,90 €/kk/käyttäjä/maksukortti. Kun maksukatto tulee täyteen, ei loppukuun pysäköinteihin lisätä enää palvelumaksua.

Miksi muuttui?

  • Maksujen käsittelyä saadaan tehostettua nopeammaksi ja entistä varmemmaksi kohteiden ja tapahtumien lisääntyessä. Muutos mahdollistaa tulevaisuudessa muiden oheispalveluiden liittämisen Moovy-sovellukseen.

Milloin muuttui?

  • Syyskuun 12. päivästä alkaen käyttäjiä on siirretty vaiheittain uuden veloitusrytmin piiriin. Kaikki käyttäjät on siirretty syyskuun loppuun mennessä.

Mitä minulta on veloitettu?

  • Syyskuun 1. päivä veloitettiin elokuun aikana tehdyt pysäköinnit palvelumaksuineen.
  • 12.9. alkaen olemme siirtäneet asiakkaat vaiheittain uuden veloitusrytmin piiriin.
    • Jos olet pysäköinyt syyskuun aikana, veloitettiin sinulta siirron yhteydessä kerralla syyskuun alun pysäköinnit kukin pysäköintitapahtuma omana veloituksenaan.
  • Siirron jälkeen pysäköintitapahtumat palvelumaksuineen veloitetaan jatkossa tapahtumakohtaisesti kukin pysäköintitapahtuma omana veloituksenaan, pääsääntöisesti pysäköintiä seuraavana päivänä.

Maksukortin lisäys tai vaihto ei onnistu?

  • Tarkista, että verkkomaksaminen kortiltasi on sallittu, verkko-ostoraja on tarpeeksi suuri ja toistuvat veloitukset samalta palveluntarjoajalta on sallittu.
  • Tarkista, että käytössäsi on uusin sovellusversio ja kokeile uudestaan.
  • Mikäli kortin lisäys tai vaihto ei onnistu päivityksestä huolimatta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Vinkkejä

  • Tarkista, että käytössäsi on uusin sovellusversio.
  • Lisää sähköpostiosoite Moovy-sovelluksen Omiin tietoihin, niin saat kuitin veloituksen yhteydessä automaattisesti sähköpostiin.
  • Halutessasi saat asetuksista kuittien automaattisen lähetyksen pois (Omat tiedot & asetukset -kohdasta, Asetukset -välilehdeltä ”Kuitit sähköpostiin”).
  • Yksittäisen pysäköintitapahtuman kuitin saat ladattua PDF-muodossa suoraan sovelluksesta (Avaa Pysäköinnit-kohdasta yksittäinen pysäköintitapahtuma ja alareunasta ”Lataa kuitti.”)
  • Kuukausittainen maksukooste on ladattavissa PDF-muodossa suoraan sovelluksesta (Pysäköinnit-kohdasta pysäköintitapahtumien yläpuolelta ”Lataa maksukooste”). Maksukooste sisältää valitun kuukauden kaikki veloitukset.
  • Jos olet rekisteröinyt sovellukseen kaksi maksukorttia, esimerkiksi henkilökohtaisen kortin ja yrityskortin, ja pysäköit vahingossa väärällä kortilla, voit edelleen pysäköintitapahtuman jälkeen vaihtaa kyseisen tapahtuman ja sen veloituksen oikealle maksukortille. Nyt se täytyy vain tehdä saman vuorokauden aikana ennen kuin veloitus tehdään. Veloituksen jälkeen kortin vaihtaminen ei ole enää mahdollista.