Tilaa Moovy-uutiskirje, niin pysyt kartalla mm. uusista Moovy-kohteista.
Moovy-pysäköintien veloitus autoilijoilta tehostuu
Moovy-veloitus muuttuu syyskuussa 2023 siten, että Moovy-sovelluksen pysäköintitapahtumat veloitetaan tapahtumakohtaisesti kerran vuorokaudessa. Tämä on alan normaali toimintatapa, jota myös monet asiakkaat ovat toivoneet.
Aiemmin kuluttaja-asiakkaiden maksukortilta tehtiin koontiveloitus kerran kuukaudessa, jolloin kaikki kalenterikuukauden pysäköintitapahtumat veloitettiin kerrallaan. Nyt maksujen käsittely on nopeampaa ja varmempaa.
Syyskuun 1. päivänä tehdään vanhaan tapaan elokuun pysäköintitapahtumien koontiveloitus. 12.9. jälkeen siirrytään vaiheittain tapahtumakohtaiseen veloitukseen. Tavoitteena on, että siirtymä tehdään kokonaan syyskuun aikana. Syyskuun alkupuolen pysäköintitapahtumat veloitetaan kerralla siirron yhteydessä.
Moovy-veloitus: Muista jatkossa nämä vinkit:
- Jos haluat pysäköintitapahtumista kuitin, lisää Moovy-sovellukseen sähköpostiosoitteesi.
- Kuukausittaisen maksukoosteen voit ladata sovelluksesta PDF-muodossa (Pysäköinnit & tilaukset -kohdasta pysäköintitapahtumien yläpuolelta ”Lataa maksukooste”).
- Jos et halua kuitteja sähköpostiisi, sovelluksen asetuksista saa kytkettyä automaattisen lähetyksen pois.
- Moovy-palvelumaksuihin ei toistaiseksi tule muutoksia.
- Koska asiakaspalvelu voi ajoittain ruuhkautua, ilmoita mahdollisissa ongelmatilanteissa maksutapahtuman perustiedot (veloituspäivämäärä, summa, puhelinnumero, jolla olet kirjautunut Moovyyn).
Muutos tulee tarpeeseen myös sen takia, että Moovyn pysäköintikohteet ja -tapahtumat kasvavat jatkuvasti. Uudenlaisen veloituksen myötä myös oheispalveluita voidaan tulevaisuudessa lisätä suoraan Moovy-sovellukseen.
Asiakkaat ovat toivoneet tiheämmin tapahtuvaa tapahtumakohtaista veloitusta, jotta kaikki pysäköinnit eivät enää lähtisi tililtä yhtenä isona summana kerran kuukaudessa. Kuluttajan on helpompi noteerata pysäköintitapahtumat, kun ne veloitetaan vuorokauden sisällä.
Lisäksi asiakaspalvelun työ helpottuu niin, että se näkyy myös asiakkaille nopeampana käsittelyaikana. Kun asiakaspalvelu on aiemmin saanut veloitettuja pysäköintitapahtumia koskevat kysymykset kerran kuussa yhtenä isona ryöppynä, nyt kysymykset jakaantuvat tasaisesti ja vastausaika lyhenee.
Muutos toteutetaan niin, että se ei vaadi toimenpiteitä Moovy-asiakkaalta.
Lataa Moovy App Storesta tai Google Playsta, ja sinulla on yksi matkahuoli vähemmän.
Mikä käytännössä muuttuu ja mikä ei muutu Moovyssa?
Kun Moovy-asiakkaille aiemmin tehtiin kuukauden loputtua koontiveloitus maksukortilta, veloitus tehdään nyt kerran vuorokaudessa, pääsääntöisesti pysäköintiä seuraavana päivänä. Veloitus on tapahtumakohtaista. Jos autoilija esimerkiksi pysäköi tänään kaksi kertaa, hänen maksukortiltaan tehdään kaksi eri veloitusta.
Jos Moovyn käyttäjä on rekisteröinyt sovellukseen kaksi eri maksukorttia, esimerkiksi henkilökohtaisen korttinsa ja yrityskorttinsa, ja pysäköi vahingossa väärällä kortilla, hän voi edelleen pysäköintitapahtuman jälkeen vaihtaa kyseisen tapahtuman ja sen veloituksen oikealle maksukortille. Nyt se täytyy vain tehdä saman vuorokauden aikana ennen kuin veloitus vuorokauden vaihduttua tehdään.
Moovy-asiakas saa yhä vanhaan tapaan viestin sähköpostiinsa jokaisesta pysäköintitapahtumasta, jos hän on lisännyt sähköpostiosoitteensa Moovy-sovellukseen. Samoin palvelumaksukatto säilyy samanlaisena. Maksukorttien lisääminen sovellukseen ei myös muutu merkittävästi.
Moovy-sovelluksen käyttäminen ja itse pysäköintitapahtuma eivät muutu miksikään. Sovellukseen ei tule näkyvää muutosta.
Edellä kerrottu vuorokausikohtainen veloitus ei koske sopimuspysäköinnin kuukausimaksuja, jotka veloitetaan edelleen kerran kuussa, kuukauden 1. päivänä.
Lataa Moovy App Storesta tai Google Playsta, ja sinulla on yksi matkahuoli vähemmän.