”On sama, kenen kanssa on tekemisissä, palvelun laatu on tasaisen laadukasta myynnistä huoltoon ja yrityksen korkeimpaan johtoon asti. Heillä on sama arvomaailma.”
Lahden pysäköinti oy luottaa Moovyyn
Finnparkilla on pitkä yhteistyösuhde Lahden Pysäköinti oy:n kanssa. Lahden Pysäköinnin toimitusjohtajana vuoden toiminut Eeva Jauro kertoo, miksi Finnpark ja Moovy ovat yhä mieluisia yhteistyökumppaneita.
Lahden pysäköinti oy luottaa Moovyyn – ”Palvelu toimii huollosta ylimpään johtoon asti”
Finnparkilla on pitkä yhteistyösuhde Lahden Pysäköinti oy:n kanssa. Lahden Pysäköinnin toimitusjohtajana vuoden toiminut Eeva Jauro kertoo, miksi Finnpark ja Moovy ovat yhä mieluisia yhteistyökumppaneita.
Eeva Jauro aloitti Lahden Pysäköinti oy:n toimitusjohtajana keväällä 2023. Sitä ennen hän oli työskennellyt muun muassa kiinteistöjohtamisen konsulttiyrityksessä Colliers Finlandissa liiketoimintajohtajana sekä pitkään johtotehtävissä Keskolla (Anttila, Citymarket).
Jauro pääsi tutustumaan Moovy-järjestelmään heti Lahdessa aloitettuaan, kun Finnpark voitti kilpailutuksen Lahden Kisapuiston viereen rakennetun uuden P-Kartano-pysäköintilaitoksen operoinnista.
Yhteistyö Finnparkin kanssa on sujunut myös Jauron aikana erinomaisesti.
”Tärkeintä minulle yhteistyökumppanien arvioimisessa on aina se, miten asiat menevät, kun ne eivät mene hyvin. Aina tulee tekniikkaan bugeja tai muita ongelmia, ja vasta silloin mitataan kumppanin osaaminen. Miten selvitään vaikeista tilanteista? Miten nopeasti reagoidaan, otetaanko kumppanin huolet tosissaan?” Jauro luettelee.
Finnpark on uuden toimitusjohtajan arvion mukaan onnistunut tässä testissä mallikkaasti. ”Jos jokin korjausliike ei onnistu puhelimitse tai verkon kautta, nopeasti on mies paikan päällä korjaamassa”, Jauro kuvaa.
Finnpark – suomalainen ja kehitysintoinen
Eeva Jaurolle ja Lahden Pysäköinnille on tärkeätä, että Finnpark on suomalainen ja kehitysintoinen yritys. ”Monet asiat, jotka itselleni ovat tulleet mieleen kehityskohteina, ovat heillä jo kehitysputkessa. Kun itse en ole lähtöisin pysäköintialalta, minulle on ollut tärkeätä se, että saan tarvittaessa neuvoja ja sparrausta.”
Eeva Jauro arvostaa Finnparkissa myös sitä, että apua saa sekä pienissä yksityiskohdissa että merkittävimmissä, niin sanotuissa ison kuvan kysymyksissä. ”Finnparkista jää sellainen olo, että meidän asiamme kiinnostaa heitä”, Jauro sanoo. ”Mihin suuntaan me haluamme mennä, mikä on meidän strateginen asemamme: heiltä löytyy intoa ja kykyä käsitellä tällaisia isoja kysymyksiä.”
”Finnparkin ihmisillä on sama arvomaailma”
Finnparkin palvelupäällikkö Tapio Korhonen pitää Lahden Pysäköinti oy:tä tärkeänä asiakkuutena. ”He ovat Moovylle uskollinen asiakas ja olemme heidän kanssaan paljon tekemisissä”, Korhonen sanoo. ”Muutosvaiheissa yhteistyö ja viestintä on päivittäistä, ja usein asiat menevät käytännössä niin, että heidän kuluttaja- eli BtoC-asiakkaansa kysyvät heiltä ja he sitten kysyvät meiltä.”
Eeva Jauro antaa Finnparkille korkean arvosanan viestinnästä ja ylipäätään asiakaspalvelun laadusta. ”Vaikka heillä on melko iso organisaatio, jokaisella tuntuu olevan asenne kohdallaan”, Jauro sanoo. ”On sama, kenen kanssa on tekemisissä, palvelun laatu on tasaisen laadukasta myynnistä huoltoon ja yrityksen korkeimpaan johtoon asti. Heillä on sama arvomaailma.”
Digitalisaatiota kädestä pitäen
Digitalisaation edetessä eri toimialoilla, myös pysäköinnissä, vaikeutena on usein se, että eri käyttäjäryhmät omaksuvat asioita erilaiseen tahtiin. Lahden Pysäköinti on vastannut tähän haasteeseen siten, että samalla kun on nopeasti vaihdettu pysäköintitaloja pois vanhan maailman lipuista, käteisestä ja puomeista, heidän asiakaspalvelun toimipisteisiinsä on aina voinut mennä henkilökohtaiseen opastukseen. ”Siellä näytetään, miten appi asennetaan, miten se toimii ja mitä tahansa, mikä on epäselvää”, Jauro kuvaa. ”Reaktio on järjestään ollut, että eihän tämä ollutkaan niin vaikeata.”
Miten käytettävänä palveluna Eeva Jauro pitää Moovya kuluttajan näkökulmasta? ”Moovy on hyvin selkeä sovellus. Kun ajaa pysäköintihalliin, puhelimessa kilahtaa heti, ja sama tapahtuu, kun ajaa pois. Järjestelmä reagoi heti. Moovya on helppo käyttää”, Jauro kuvailee.
Lahden Pysäköinti käyttää Moovya P-Hansa-, P-Kartano– ja P-Silta-pysäköintihalleissa. Lisäksi Moovya voi käyttää Lahden kadunvarsipysäköinnissä.