/ Pysäköintikohteen omistajat: Moovyssa siirrytään uuteen maksunvälityspalveluun, käytännön toimintaan ei vaikutuksia

Pysäköintikohteen omistajat: Moovyssa siirrytään uuteen maksunvälityspalveluun, käytännön toimintaan ei vaikutuksia

Moovyn rahaliikenne siirtyy uuteen maksunvälityspalveluun. Kaikki pysäköintikohteen omistajat eli ruuduntarjoajat otetaan mukaan uuteen järjestelmään niin sanotussa onboarding- eli mukaanottoprosessissa. Finnpark auttaa kaikkia asiakkaitaan käymään läpi Know Your Customer -prosessin mahdollisimman vaivattomasti. Sopimusehdot ja käytännön yhteistoiminta eivät muutu lainkaan.

Muutosta valmistellaan parhaillaan, ja se viedään loppuun lähikuukausina, viimeistään syksyllä. Finnpark on yhteydessä kaikkiin asiakkaisiinsa erikseen, kun prosessi aloitetaan ja auttaa prosessin läpikäynnissä kaikin puolin alusta loppuun.

Uuteen maksunvälittäjään siirrytään, koska Finnparkin liiketoimintaan on tullut mukaan muitakin toimintoja kuin pelkkä pysäköinti ja toiminta on kokonaisuudessaan kasvanut. Myös maksuliikenteen volyymi on niin iso, että maksujen käsittelyä täytyy tehostaa ja taata prosessin varmuus ja nopeus.

Know Your Customer

Uudessa maksunvälityspalvelussa noudatetaan EU:n direktiivin mukaista niin sanottua Know Your Customer -periaatetta eli asiakkaan tuntemisen periaatetta. Rahoituslaitosten ja muiden toimijoiden velvollisuus on tuntea asiakkaansa siten, että niin sanottu tehostettu tunteminen hoidetaan systemaattisesti ja dokumentoidusti.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että myös Finnparkin kanssa sopimuksen tehneet ruuduntarjoajat tulevat täyttämään nettilomakkeen, jossa selvitetään, mikä yritys on maksunsaajana. Yrityksestä käydään läpi omistajatausta, esimerkiksi onko omistaja yksittäinen taho, joka omistaa yrityksestä yli 25 prosenttia vai onko yrityksellä useampia omistajia. Prosessissa tarvitaan myös kaupparekisteriote ja tiedot ihmisistä, joilla on nimenkirjoitusoikeus sekä pankkitili, johon rahat toimitetaan. Oikeudensaajat eli yritystä edustavat tahot listataan.

Finnpark auttaa pysäköintikohteiden omistajayrityksiä tässä ”onboarding”- eli mukaanottoprosessissa kaikilla tarvittavilla tavoilla loppuun asti. Asiakkaan ei itse tarvitse selvittää prosessin yksityiskohtia.

Ei vaikutuksia rahojen tilitykseen

Direktiivin mukaan prosessi vaaditaan sekä olemassa olevilta että uusilta asiakkailta.

Sopimusehdot säilyvät muuten samana kuin ennenkin, eikä käytännön toiminnassa Finnparkin ja asiakkaan välillä tapahdu muutoksia.

Pysäköintikohteen omistajilla eli ruuduntarjoajilla uudistus ei vaikuta rahojen tilitykseen. Tilitystiheys on yhä sama eli kerran kuukaudessa.

Lue myös:

Moovy-pysäköintien veloitus autoilijoilta tehostuu toiveiden mukaisesti

Tilaa Moovy-uutiskirje

Tilaa Moovy-uutiskirje, niin pysyt kartalla mm. uusista Moovy-kohteista.

car

Pysäköi Moovylla, lataa sovellus.

App Store link google-play-badge Google Play link