Tuki

MITEN OTAN MOOVYN KÄYTTÖÖN?

Miten kirjaudun palveluun?
Puhelinnumerollasi ja kertakäyttöisellä koodilla, joka lähetetään sinulle tekstiviestillä. Lisää sovellukseen autosi rekisteritunnus sekä maksukortin tiedot, mistä pysäköinnit veloitetaan.

MITEN MOOVY TOIMII?

Miten Moovy toimii pysäköintihalleissa?
Puomi avautuu ja pysäköinti käynnistyy automaattisesti rekisteritunnistuksella. Pysäköintihallista pois ajaminen toimii samalla tavalla automaattisesti ja helposti kuin saapuminenkin. Pysäköinnin päätyttyä tulee sovellukseen yhteenveto pysäköinnistä. Muistatahan kertoa Moovysta muillekin, jotka ajavat samalla autolla. Näin vältytään tuplaveloituksilta.

Miten Moovy toimii kaduilla ja muilla pysäköintialueilla?
Palvelu tunnistaa puhelimen paikannuksen avulla sijainnin kartalla. Käyttäjän tulee tarkistaa sijaintinsa ja mahdollisesti siirtää osoitin oikeaan paikkaan. Aseta oletettu parkkiaika janalla ja käynnistä pyyhkäisemällä ”Aloita pysäköinti” -painiketta. Aikaa voi myöhemmin lyhentää tai pidentää tarpeen mukaan. Pysäköinti lopetetaan ”Lopeta pysäköinti” -painikkeesta.

Mitkä rekisteritunnukset toimivat?
Palveluun kelpaavat kaikki kirjaimista ja numeroista eri järjestyksissä muodostuvat rekisteritunnukset, mitkä ovat auton etuosassa. Muista poistaa auton rekisteritunnus Moovysta, jos auto ei ole sinulla enää käytössä.

Mikäli lopetat palvelun käytön, poista kaikki rekisteritunnukset ennen kuin poistat sovelluksen.


HINNAT JA MAKSAMINEN

Paljonko Moovyn käyttäminen maksaa?
Veloitettava summa on pysäköintimaksu + 0,49 € palvelumaksu. Palvelumaksu on enintään 4,95 €/kuukausi/maksukortti.
Palvelumaksu ei koske sopimuspysäköintiä.

Miten pysäköintini veloitetaan?
Käytetyt pysäköinnit veloitetaan palveluun lisätyltä maksukortilta jälkikäteen. Voit lisätä palveluun kaksi korttia ja valita kummalta pysäköinti veloitetaan.

Miten saan kuitin?
Kuitin saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen lisäämistä sovelluksen Omat Tiedot kohtaan. Maksukortin veloitustapahtumakuitti tulee automaattisesti kuukausittain annettuun sähköpostiosoitteeseen.

Mitkä kortit käyvät maksuvälineenä?
Maksukortiksi hyväksytään:
Visa- ja Mastercard Credit – tai Debit-kortti
Visa Electron ja Mastercard Maestro
Huomioithan, että pankeilla saattaa olla rajoituksia kortin käytöstä.

Palvelussa ei voi käyttää seuraavia kortteja:
American Express
JCB
Diners Club
UnionPay
S-Pankin käteiskortti

Mistä eri korttinumerot löytyvät erilaisista korteista?
Yhdistelmäkortin (Credit / Debit) etupuolella oleva numero (16 numeroa) on credit-kortin numero. Turvaluku on kortin takapuolella. Yhdistelmäkortin taustapuolelta vasemmasta alakulmasta löytyy debit-numero. Ensimmäiset 16 numeroa toimivat debit-korttinumerona ja kolme viimeistä toimivat turvalukuna.

Saan maksukorttia lisättäessä ilmoituksen ”Maksukortin lisäys epäonnistui”. Missä vika?
Saattaa olla että korttisi myöntäjä ei ole sallinut kortillasi verkkomaksamista tai olet itse estänyt sen. Kortin verkkomaksamisen sallimista voi yleensä itse muokata omassa verkkopankissaan. Jotkin kortit eivät tue jälkiveloitusta ilman turvaluvun (CVC) antamista. Käytä eri korttia, jos mahdollista

Veloitus ei onnistu mikä neuvoksi?
Tarkista, että verkkomaksaminen kortiltasi on sallittu. Jos korttisi on vanhentunut, se pitää päivittää. Joskus automaattiset korttiveloitukset epäonnistuvat. Yritämme veloitusta muutaman päivän kuluttua uudelleen.


MOOVYN KÄYTTÖ

Miten sijaintini näkyy kartalla?
Kartalla näkyy pyöreä sijaintisymboli siinä kohdassa missä olet.

Voiko Moovyyn lisätä useamman auton?
Kyllä voi. Ajoneuvot kohdasta pääsee lisäämään rekisteritunnuksia.

Miten saan hallipysäköinnin pois käytöstä?
Hallipysäköintiä voi hallita ajoneuvot kohdasta. Automaattisen tunnistuksen saa päälle tai pois rekisteritunnuksen vasemmalla puolella olevasta ympyrästä.

Miten pääsen kulkemaan jalankulkuovista?
Kun pysäköinti on käynnissä, ovikoodi näkyy pysäköintiajan alapuolella. Syötä koodi ovilukijaan.

Mistä näen pysäköintihistoriani?
Sovelluksen vasemmassa yläkulmassa on palveluvalikko-painike, missä näkyy kohta Pysäköinnit. Pysäköintihistoriasta voi tilata yksittäisen kuitin sähköpostiin.


OTA YHTEYTTÄ

asiakaspalvelu@moovy.fi

Asiakaspalvelu ma-pe 9-15
03 3878 222

Moovy kerää tietoja palveluiden käytöstä evästeillä. Tietoa käytetään käyttäjäkokemuksen parantamiseen, tuotekehitykseen, palveluiden personointiin sekä mainonnan kohdentamiseen. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön.